Oncothermie – Wissenschaftlicher Hintergrund und Ergebnisse in Studien

Oncothermie ist eine spezielle lokale Kurzwellen-Hyperthermie von Krebs.

Kurzwellen-Hyperthermie bedeutet: selektive Erhitzen und Verkochen NUR des Tumors, das umgebende gesunde Gewebe bleibt unbetroffen.

Wie kann nur der Tumor selektiv behandelt werden

eingestrahlte Energie wird zum grössten Teil nur vom Tumorgewebe aufgenommen und erhitzt den Tumor selektiv

Man denke an das Grundprinzip der Mikrowelle: wenn man ein Glas Milch in der Mikrowelle erhitzt, wird die Milch warm während das Glas kalt bleibt, weil Glas keine elektrische Leitfähigkeit mitbringt und daher die Mikrowellenstrahlung nicht absorbieren kann.

Tumore sind aufgrund des Warburg-Stoffwechsels deutlich übersäuert und haben 5-10fach höhere elektrische Leitfähigkeit als das umgebende Gewebe. Daher absorbiert der Tumor wesentlich mehr an zugeführter Kurzwellen-Energie als das umgebende Gewebe mit seiner geringeren elektrischen Leitfähigkeit.

Der Tumor wird durch die Kurzwellenenergie auf deutlich über 42° erhitzt und „verkocht“, während das umgebende Gewebe „normal“ = kühl bleibt.

 

Dies nennt man Kurzwellen-Hyperthermie des Krebses.

Oncothermie verwendet Kurzwellen-Strahlung mit 13.56 MHz welche so amplitudenmoduliert wird, dass sie die RIFE-Frequenzen einschwingt sowie in besonderem Masse die Grösse der Tumor-assoziierten Blutgefässe erreicht.

Professor Dr. Szász András

 

Diese vom Physiker  Prof. Szahs, Univ. Budapest unter Mithilfe von Dr. Friedrich Douwes (St. Georg Klinik, Bad Aibling) entwickelte physikalisches tumorreduktives Verfahren hat in den letzten 20 Jahren weltweit in die Praxen integrativ-onkologisch arbeitender Ärzte Einzug gehalten.

Durch diese speziellen Modulationen erreichtd man im Vergleich mit der reinen kurzwellen-Hyperthermie eine deutlich höhere Effektivität in der Therapie

bereits bei minimaler Erwärmung ist die Onkothermie der „normalen Hyperthermie“ überlegen –> siehe neue 2016 Publikation in Oncotarget

 

 

Funktioniert dies am Patienten?

Ich selber – seit 2016 Oncothermie-Anwender – darf bestätigen, dass die Ergebnisse deutlich besser sind als ich sie ursprünglich erwartet hatte;

v.a. in der Kombination mit einer praktisch nebenwirkungsfreien „LowDose“ Chemotherapie (Insulin-Potenzierte-Therapie = IPT), die wir auch mit Curcumin oder Laetril (= Vitamin B17 = Amygdalin) durchführen sehen wir Regressionen auch bei Tumoren, die schulmedizinisch nicht mehr angesprochen haben.

 

Wirkungsweise der Oncothermie in Studien

Schulmediziner sind „neuen Verfahren“ gegenüber kritisch und fragen nach Studien, quasi die Beweise dafür dass die Methode tatsächlich funktioniert. Nachfolgend eine Auflistung von ca 170 Studien.

Diese Studien wurden mir von der Firma Oncotherm zur Verfügung gestellt, ich werde sie beizeiten besser formatieren.

Aufgrund von Speicherplatzproblemen mit dem Browser musste ich die exakte Referenz-Liste in eine eigene Seite auslagern: Oncothermie – Referenzen zur Studien-Sammlung

 

Klinische Veröffentlichungen

  • Transcranial electro-hyperthermia combined with alkylating chemotherapy in patients with relapsed high-grade gliomas [1], 2010, J. Neurooncology
  • Tolerability of external electro-hyperthermia in the treatment of solid tumors [2],
  • A phase II clinical study on relapsed malignant gliomas treated with electro-hyperthermia [3],
  • Intra-arterial and systemic chemotherapy plus external hyperthermia in unresectable biliary cancer [4],
  • Deep hyperthermia with radiofrequencies in patients with liver metastases from colorectal cancer [5],
  • Sorafenib and locoregional deep electro-hyperthermia in advanced hepatocellular carcinoma. A phase II study [6],
  • Current status of oncothermia therapy for lung cancer [7],
  • Definitive radiotherapy with concurrent oncothermia for stage IIIB non-small-cell lung cancer: A case report [8],
  • Whole-body hyperthermia in combination with platinum containing drugs in patients with recurrent ovarian cancer [9],
  • Successful treatment of advanced ovarian cancer with thermochemotherapy and adjuvant immune therapy [10],
  • Posttreatment histology and microcirculation status of osteogenic sarcoma after a neoadjuvant chemo- and radiotherapy in combination with local electromagnetic hyperthermia [11],
  • Successful treatment of solitary bone metastasis of non-small cell lung cancer with combination of bevacizumab and hyperthermia [12],
  • Long-term remission of prostate cancer with extensive bone metastses upon immuno- and virotherapy: A case report [13],
  • Local mEHT + TCM Versus Intraperitoneal Chemoinfusion in Treatment of Malignant Ascites: Phase II RCT (OTMA-RII) [14],
  • The effect of modulated electro-hyperthermia on the pharmacokinetic properties of nefopam in healthy volunteers: A randomised, single-dose, crossover open-label study [15],
  • The Outcome of the Chemotherapy and Oncothermia for Far Advanced Adenocarcinoma of the Lung: Case reports of four patients [16],
  • Oncothermia with chemotherapy in the patients with Small Cell Lung Cancer [17],
  • Clinical study for advanced non-small-cell lung-cancer treated by oncothermia [18],
  • Results of oncothermia combined with operation, chemotherapy and radiation therapy for primary, recurrent and metastatic sarcoma [19],
  • The results of combination of ifosfamid and locoregional hyperthermia (EHY 2000) in patients with advanced abdominal soft-tissue sarcoma after relapse of first line chemotherapy [20],
  • Second-line chemotherapy with gemcitabine and oxaliplatin in combination with loco-regional hyperthermia (EHY-2000) in patients with refrctory metastatic pancreatic cancer – preliminary results of a prospective trial [21],
  • Clinical study for advanced pancreas cancer treated by oncothermia [22],
  • Behandlung des fortgeschrittenen Pankreaskarzinoms mit regionaler Hyperthermie und einer Zytostase mit Mitomycin- C und 5-Fluorouracil/ Folinsäure [23],
  • Thermochemotherapy of the advanced pancreas carcinoma [24],
  • Thermo-Chemotherapie des fortgeschrittenen Pankreaskarzinoms. Ergebnisseeiner klinischen Anwendungsstudie [25],
  • Complex therapy of the not in sano respectable carcinoma of the pancreas – a pilot study [26],
  • Androtherm application for the Peyronie’s Disease [27],
  • Prostatakarzinom: Neue Aspekte für Diagnostik und Therapie [28],
  • Für und Wider des Prostata-Karzinom-Screenings [29],
  • Neue Studie heizt Diskussion über den Wert von PSA-Tests an [30],
  • Prostatakarzinom: Neue Aspekte für Diagnostik und Therapie [31],
  • Sanfte Hilfen für die Prostata [32],
  • Bestrahlung der Prostata erhöht Rektum-Ca-Risiko [33],
  • Rebell gegen den Krebs. Bioogische Intersivtherapie – Neue Hoffnung für Patienten? [34],
  • Radiofrequency Transurethral Hyperthermia and complete Androgen Blockade. A Nonsurgical Approach to Treating Prostate Cancer [35],
  • Diagnostik hyperthermia in early stage prostate cancer [36],
  • Adjuvante Radiotherapie: Welcher Patient mit Prostatakarzinom profitiert? [37],
  • Hoffnung bei Porstata-Beschwerden. Die neue Therapie ohne Messer [38],
  • Malignus és belignus prosztatadaganatok hyperthermiája [39],
  • Synergy between Oncothermia and Traditional Chinese Medicine [40],
  • Low back pain – complex approach of treatment by different CAM modalities (Acupuncture and other type of dry-needling, “Targeted RF non invasive physiotherapy” for low back pain). [41],
  • Lyme Disease and Oncothermia [42],
  • Oncothermia Application for Various Malignant Diseases [43],
  • Oncothermia: Emerging Therapy in Oncology [44],
  • Oncothermia in HIV positive and negative locally advanced cervical cancer patients in South Africa [45],
  • Treatment of advanced cervical cancer with complex chemoradio – hyperthermia [46],
  • Glioblastoma multiforme Grad IV: Regionale Tiefenhyperthermie, Antiangiogenese mit Thalidomid, Hochdosis-Ascorbinsäureinfusionen und komplementäre Therapie [47],
  • Prospective phase II trial for recurrent high-grade malignant gliomas with capacitive coupled low radiofrequency (LRF) deep hyperthermia [48],
  • Retrospective clinical study of adjuvant electro-hyperthermia treatment for advanced brain-gliomas [49],
  • Hyperthermia in combination with ACNU chemotherapy in the treatment of recurrent glioblastoma [50],
  • The treatment of patients with high-grade malignant gliomas with RF-hyperthermia [51],
  • Lebermetastasen bei kolorektalen Karzinomen [52],
  • Deep electro-hyperthermia (EHY) with or without thermo-active agents in patients with advanced hepatic cell carcinoma: phase II study [53],
  • Malignes Melanom Stadium IV: Anwendung von regionaler Tiefenhyperthermie, Tamoxifen, Interferon-α und komplementären Therapien [54],

Auf Versuchen aufgebaute Veröffentlichungen

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  • Electro-hyperthermia inhibits glioma tumorigenicity through the induction of E2F1-mediated apoptosis [55],
  • Programmed cell death induced by modulated electro-hyperthermia [56],
  • A modulált rádiófrekvenciás (RF) hyperthermia (oncothermia) apoptózis-indukáló hatása immunhiányos egér xenograft tumorokban [The apoptosis-inducing effect of modulated radio-frequency (RF) hyperthermia (oncothermia) on immun deficient mouse xenograft tumors] [57],
  • Klinikai vizsgálatok és evidenciák a modulált vezetéses rádiófrekvenciás hyperthermia (oncothermia) alkalmazásában [Clinical trials and evidences of the application of modulated radio-frequency hyperthermia] [58],
  • Modulated electrohyperthermia causes caspase independent programmed cell death in HT29 colon cancer xenografts [59],
  • Modulated electro-hyperthermia induced programmed cell death in HT29 colorectal carcinoma xenograft [60],
  • DNA fragmentation-driven tumor cell degradation induced by modulated electro-hyperthermia [61],
  • DNA fragmentation and caspase-independent programmed cell death by modulated electrohyperthermia [62],
  • Upregulation of heat shock proteins and the promotion of damage-associated molecular pattern signals in a colorectal cancer model by modualted electrohyperthermia [63],
  • Modulated electro-hyperthermia enhances dendritic cell therapy through an abscopal effect in mice [64],
  • Improving immunological tumor microenvironment using electro-hyperthermia followed by dendritic cell immunotherapy [65],
  • Strong synergy of heat and modulated electro- magnetic field in tumor cell killing, Study of HT29 xenograft tumors in a nude mice model [66],
  • Comparison of biological effects of modulated electro-hyperthermia and conventional heat treatment in human lymphoma U937 cells [67],
  • Electro-hyperthermia up-regulates tumour suppressor Septin 4 to induce apoptotic cell death in hepatocellular carcinoma [68],
  • In vitro comparison of conventional hyperthermia and modulated electro-hyperthermia [69],
  • Messung der Temperaturverteilung am Modell der nicht perfundierten Schweineleber bei lokaler Hyperthermie mit Kurzwellen mit 13,56 MHz [70],
  • Deep temperature measurements in oncothermia processes [71],
  • Messung der Temperoturverteilung om Modell der nicht perfundierten Schweineleber bei lokoler Hyperthermie mit Kurzwellen mit l3.56 MHz [72],
  • Early changes in mRNA and protein expression related to cancer treatment by modulated electro-hyperthermia [73],
  • Modulation effect in oncothermia [74],
  • Oncothermia research at preclinical level [75],
  • Report of the pilot-study done for the proposed investigation on the possible synergic effect between high dose ascorbic acid application and oncothermia treatment [76],
  • Oncothermia basic research at in vivo level. The first results in Japan [77],
  • Nanoheating without Artificial Nanoparticles Part II. Experimental support of the nanoheating concept of the modulated electro-hyperthermia method, using U937 cell suspension model [78],
  • Immune effects by selective heating of membrane rafts of cancer-cells [79],
  • Heating of membrane raft of cancer-cells [80],
  • Nanoheating without Artificial Nanoparticles [81],
  • Electromagnetic effects in nanoscale range. Cellular Response to Physical Stress and Therapeutic Applications [82],
  • Cases that respond to oncothermia monotherapy [83],

Theoretische Veröffentlichungen

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  • Hyperthermia and hypoxia: new developments in anticancer chemotherapy [84],
  • Do Field-Free Electromagnetic Potentials Play a Role in Biology? [85],
  • Effect of Curl-Free Potentials on Water [86],
  • Axial vector interaction with bio-systems [87],
  • Oncothermia treatment of cancer: from the laboratory to clinic [88],
  • Hyperthermia versus oncothermia: Cellular effects in complementary cancer therapy [89],
  • Oncothermia: A new paradigm and promising method in cancer therapies [90],
  • A brief overview of hyperthermia in cancer treatment [91],
  • Oncothermia – Nano-heating paradigm [92],
  • Review. Current role and future perspectives of hyperthermia for prostate cancer treatment [93],
  • Hyperthermia and immunity. A brief overview [94],
  • On the thermal noise limit of cellular membranes [95],
  • Pink noise behaviour of the bio-systems [96],
  • Bio-response to White Noise Excitation [97],
  • An electrically driven instability: the living-state (Does the room temperature superconductivity exist?) [98],
  • New Theoretical Treatment of Ion Resonance Biological Phenomena [99],
  • An energy analysis of extracellular hyperthermia [100],
  • Water states in living systems. I. Structural aspects [101],
  • Dose concept of oncological hyperthermia: Heat-equation considering the cell destruction [102],
  • Hyperthermia, a Modality in the Wings [103],
  • Modelling of the dissipative structure of water [104],
  • A synergetic representation for the double-structure model of liquid water [105],
  • Two-structure model of liquid water [106],
  • Self-organizing processes and dissipative structure formation in the non-crystalline materials [107],
  • Topological Correlation in amorphous structures [108],
  • Appearance of collectivity in two-dimensional cellular structures [109],
  • From Random Cellular Structure to the Honeycomb Pattern [110],
  • From two dimensional cellular structures to the honeycomb pattern [111],
  • Háromdimenziós sejtrendszerek topológiai összefüggései [112],
  • Topologigal aspects of ordering: Proceeding of the 7th Seminar of IFHT Heat Treatment Surface Engineering of Light Alloys [113],
  • A mobiltelefonokból származó elektromágneses expozíció alakulása 900/1800/2100 MHz frekvencián [114],
  • Assessment of electromagnetically treated wheat kernel at 120Hz using the FDTD method [115],
  • Metal-framed spectacles and implants and specific absorption rate among adults and children using mobile phones at 900/1800/2100 MHz [116],
  • Negative impedance interval of blood flow in capillary bed [117],
  • Non-Newtonian analysis of blood-flow [118],
  • Hyperthermic radiology. Why to combine? [119],
  • Non-Mechanical Energy Transfer of Electrically Neutral Electrolytes [120],
  • Front page illustration of Forum Medizine [121],
  • Onsagerian quantum mechanics [122],
  • Nonequilibrium thermodynamic and quantum model of a damped oscillator [123],
  • Rosen-Chambers variation theory of linearly-damped classic and quantum oscillator [124],
  • Heating, efficacy and dose of local hyperthermia [125],
  • Generalization of the thermal dose of hyperthermia in oncology [126],
  • Critical analysis of the thermodynamics of reaction kinetics [127],
  • Oncothermia as personalized treatment option [128],
  • Electromagnetic effects in nanoscale range. Cellular Response to Physical Stress and Therapeutic Applications [129],
  • Hyperthermia in oncology [130],
  • Heat Therapy in oncology [131],
  • Local hyperthermia in Oncology – To Choose or not to Choose? [132],
  • Oncothermia – Principles and practices [133],
  • Physical background and technical realization of hyperthermia [134],
  • Bioelectromagnetic Paradigm of Cancer Treatment Oncothermia [135],
  • Effect of cellular membrane resistivity inhomogeneity on the thermal noise-limit [136],
  • Heat penetration into the cell wall [137],
  • Response of bio-systems on white noise excitation [138],
  • Origin of pink-noise in bio-systems [139],
  • Reorganization of actin filaments and microtubules by outside electric field [140],
  • Bioelectromagnetic interactions in agriculture: Controversial positions [141],
  • Device and procedure for measuring and examining the signal of systems releasing measurable signal during operation or in response to external excitation [142],
  • Electric field regulation of chondrocyte proliferation, biosynthesis and cellular signaling [143],
  • Industrial device for stimulating seeds [144],
  • Is the structure of the water convertible in physical way? [145],
  • Üzemi berendezés vetőmagvak stimulációjára [146],
  • On the Dynamic Equilibrium in Homeostasis [147],
  • Study of the oxygen mass transfer in a gas-dispersing apparatus [148],
  • On the Aboav-Weaire law [149]

Rezensionen

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  • Challenges and Solutions in Oncological Hyperthermia [150],
  • Hyperthermie in der Tumortherapie [151],
  • Too hot for cancer [152],
  • Hyperthermia in oncology: A promising new method? [153],
  • Hyperthermia today: electric energy, a new opportunity in cancer treatment [154],
  • Hyperthermie in der Tumortherapie [155],
  • Stellenwert der Hyperthermie in der Onkotherapie [156],
  • Formen der Hyperthermie und klinische Ergebnisse [157],
  • „Quo vadis“ oncologic hyperthermia? [158],
  • Critical Analysis Of Electromagnetic Hyperthermia Randomized Trials: Dubious Effect And Multiple Biases [159],
  • Essentials of oncothermia [160],
  • Hyperthermia versus oncothermia: Cellular effects in cancer therapy [161],
  • Renewing Oncological Hyperthermia-Oncothermia [162],
  • The History Of Hyperthermia Rise And Decline [163],
  • Oncothermie [164],
  • Traditionen und Reformen in der onkologischen Hyperthermie [165],
  • What is against the acceptance of hyperthermia treatment? [166],
  • What is against the acceptance of hyperthermia? [167],
  • Hyperthermie in der Onkologie: eine aktuell beforschte Behandlungsmethode [168],
  • New Results, New Hopes [169],
  • Elektromagnetische Hyperthermieverfahren: die kapazitive Kopplung [170],
  • Hyperthermia for Oncology: An effective new treatment modality [171],
  • Hyperthermie in der Onkologie mit einem historischen Überblick [172],
  • Onkotermia fizika a rák ellen [173],
  • Electro-hyperthermia: a new paradigm in cancer therapy [174],
  • Hipertermia az onkológiában: onkotermia [175],
  • Komparative, retrospektive klinische Studie in Bezug auf mit Onkothermie behandelten [176],
  • Az ezerarcú víz [177],
  • The myriad-minded water [178]

 

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Nochmals Danke an die Firma Oncotherm für diese umfassende Studiensammlung

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HeliR
HeliR
Arzt für Allgemeinmedizin, multiple präventivmedizinische und komplementäre Zusatzausbildungen. Wissenschaftliche Arbeit und Forschungs-Beiträge. Zahlreiche Artikel und Vorträge. Umfangreiche Recherchen aus der aktuellen medizinischen Forschung. Mässige Legasthenie, daher Rechtschreib- und Beistrichfehler

2 Comments

  1. Bachmann, Ingo sagt:

    Guten Abend Hr. Dr. Retzrk,
    nach meinem Kenntnisstand liegt bei einer malignen Tumorzelle eine fixierte Alkalose vor, da statt Natrium-Atome heraus und Kalium-Atome hineinzupumpen, nun Protonen heraus und Natrium-Atome hineingepumpt werden. Zudem bricht das Spannungspotiental zwischen dem Zelkern (positiv geladen) und der Zellmembran (negativ geladen) von -60 bis -70mV auf leicht positiv mV zusammen. Ist in diesem Fall eine erhöhte Leitfähigkeit gegeben, so dass diese Therapie ebenfalls anwendbar ist? Oder ist diese Therapie nur dann wirksam, wenn APO10/TKTL1 > 1 bzw. TKTL1 normal und APO10 erhöht?
    Viele Grüße
    Ingo Bachmann

    • HeliR sagt:

      sehr guter Hinweis! Das Tumorenvironment ist sauer, ich hab da zahlreiche Artikel dazu recherchiert Stichwort „Azidose“, um ca 0.5-1 pH einheiten, also 5-19x mehr Protonen. Diese sind dann die Träger der hohen Leitfähigkeit der Tumore. Das sieht man empirisch bei allen Tumoren, v.a. sehr schön mit der Galvano-Therapie.
      Intrazellulär ist hier wohl nicht massgeblich. Mit Bicarb-Infusionen – zusammen mit Carbanhydrase-Hemmern wie Diamox oder Na/H-Pumpenhemmer wie Amilorid – sind wieder eigenständige Tumor-Therapien die auf die Intrazelluläre Situation gemünzt sind

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